torsdag den 30. december 2010

Nytår i Marrakech

Så er jeg tilbage i Marokko efter en skøn juleferie i Danmark. Turen var meget lang, da jeg forlod Århus d. 28. kl 23, og ankom til Marrakech kl. 12 lokal tid d. 29, altså 13 timer. Det var også umuligt at sove i flyet, da der af en eller anden grund var utrolig mange børn med, som selvfølgelig råbte, græd og snakkede højt hele vejen. Da jeg ankom til Marrakech var jeg derfor rigtig træt og havde det også lidt skidt. Jeg skulle rigtigt have taget bussen til Zagora for CSM's nytårsprojekt, men jeg besluttede mig for at udskyde afrejsen en dag, da jeg havde brug for at sove den lange udmattende tur ud. Efter et par telefonsamtaler med¨de andre voluntører og Rachad, besluttede jeg dog at blive i Marrakech for at holde nytår, da der først og fremmest ikke var nogen jeg kendte i Zagora, og for det andet, at det var mere simpelt at blive her, da der også vil være en vild nytårsfest i morgen. De to danske piger, som også har arbejdet i Rabat de sidste to måneder, er her også, og dem hænger jeg så ud med. I morgen står den da på nytårsmiddag, diskotek og fest hele natten på Marrakech'sk vis. Der er mange turister i Marrakech pt., dels da det jo er jule- og derved rejsetid, og dels på grund af nytåret, som mange måske gerne vil holde i mere varme omgivelser end kolde Europa. Mit fly fra København var i hvertfald fyldt helt op med alt fra børnefamilier til fashion folk.
I dag har jeg så sovet længe, slappet af, og været ude at køre i en hestevogn!!! Det er sådan en rigtig turist ting hernede, hvor man får en sightseeing på en anderledes måde. De ting vi så på turen var dog nogle lidt stenede ting, fx. det bedste hotel i Marokko og bymuren. Vi endte så turen i Jardin Majorelle, som er en have, der er bygget af en franskmand ved navn Jacques Majorelle, og senere reddet økonomisk af selveste Yves Saint Laurent. Derfor er den en meget kendt turistattraktion.
Her er nogle billeder derfra.

 

















I morgen står den på shopping i Medinaen, afslapning ved poolen og ellers nytårsfest senere! Det bliver godt. D.1. tager jeg så tilbage til Rabat for at slappe af og mødes med de andre piger inden hverdagen starter igen. En tur i hammam ville heller ikke være dårligt...
Godt nytår til alle!!

1 kommentar:

  1. hej Ditte
    Jeg ønsker dig et rigtig godt nytår og tak for sidst. Det var dejligt at være sammen med dig i julen. Træls for dig med turen til Marokko!!!
    Håber du får nogle gode uger inde hjem rejsen igen. Glæder mig til at se dig i februar.
    knus Anna

    SvarSlet