onsdag den 22. september 2010

5 uger

Hej
I dag har jeg været her i 5 uger. I den sidste uges tid har der været travlt heromkring, da den gruppe, jeg skal på trekking med ankom il Rabat. De har boet her i en uge. Jeg har da delt værelse med en pige fra England, som hedder Anna. Der var lidt klemt på værelset, da det er lidt lille, og vi begge har mange ting. Men det har nu også været meget sjovt.
I går var jeg i hammam med familiens koner. Det tog 3 timer. I et hammam bliver man vasket, skrubbet og renset på alle tænkelige måder - og gerne flere gange. Man blander sæbe med en slags henna for at rense huden, og bagefter putter man en anden slags henna på, som virker på en anden måde. Det var lidt indviklet, men de viste os det hele. Da jeg kom ud følte jeg at jeg havde fået en helt ny krop med nyt hud.
Her vi på en af de lokale te steder, hvor der KUN er mænd. De glor derfor virkelig meget, når der kommer en gruppe kvindelige turister. Men teen er nu god.









I dag rejser jeg også til Marrakech, hvor vi skal være en dag. Vi skal bo i en riad (et lille hus med en gårdhave i midten) og se byen kort. Jeg kommer dog først til aftenstid på grund af min arabisk time her til morgen. Derefter rejser vi til Imlil oppe i bjergene, hvorfra trekkingen starter med guide, muldyr og alting. 5 dag efter er jeg tilbage i Marrakech hvor jeg har nogle dage alene til at se byen og slappe af. Når jeg kommer hjem får jeg nok brug for en tur i hammam igen.
Nu skal jeg smutte.
Bisous!

4 kommentarer:

  1. Kære søde Ditte!
    Så har jeg endelig haft god tid til at læse dine spændende blogindlæg og skrive tilbage på din hilsen! Hvor lyder Marokko bare fantastisk og anderledes - elsker dit "status" indlæg. Kan nikke genkendende til mange af tingene. Sådan fungerer det også her! Elsker, vi blogger. Som du skriver, er det nærmest som at snakke sammen jævnligt :D
    Vi kom til Nepal i torsdags, og vi skal lige lande. Kathmandu er meget anderledes end Thailand og Bangkok. Alt er lige i hovedet på dig, mere slum og fattigdom. Vi har fået set lidt, men ellers har de sidste fire dage været lidt standby, da Katrine og jeg på skift har ligget syge med seriøst maveonde og alt, hvad det indebærer. Jeg er ved at komme til hægterne igen, men det tager lidt tid at komme ovenpå. Vi vil også snart gerne videre i teksten. Vi håber på at kunne få arrangeret et trek i starten af næste uge. Glæder mig til at komme ud i noget frisk luft :) Hvordan var dit trek? Det bliver spændende at høre om!
    Det er også rigtig fedt at se nogle billeder dernede fra. Det er smukt, du er smuk! Du har fået en dejlig farve i kinderne :)
    Nu vil jeg smutte videre igen. Vi skal lige op og stå og hen og snakke med trekking bureauet.
    Savner dig!
    Kys Pilla

    SvarSlet
  2. Hej Ditte !
    Vi følger også, lige som andre, med I hvad du skriver Ditte. Det er spændende at læse om alle dine oplevelser i et land, der er meget anderledes end vores. Ole og jeg har fået god tid til mange ting nu. Vi har lavet en masse ting både ude og inde. Vi har fået nyt badeværelse, som vi nyder meget.Ude har vi selv været i sving, vi har bygget ny hundegård til vores nye hund, der også for nemheds skyld hedder Musse. Den er 8 mdr. ,er en gul labrador og den sjoveste og sikkert også klogeste hund vi nogensinde har haft, og vi har haft nogle stykker efterhånden.
    Ole har bygget andegård til 8 ænder, hønsehus hvor der bor 8 høns og en hane og dueslag med 10 duer. Fasanvolliere til 15 fasaner og til sidst et drivhus. Vi har haft anlægsgartner til at lægge ny terrasse og et stort rosenbed. Jeg har lavet nogle nye blomsterbede og så malet både træværk og mure.Jeg har desuden også oprettet en webshop med betalingskort, det har taget rigtig lang tid. Vores gode ven Laue har lavet nye porte og døre, som jeg så har malet. Så lige pt. er der ikke nye tiltag på programmet. Ole har overbelastet skulderen så meget, at han ikke kan bruge højre arm ret meget.Han har i venstre hånd fået en sygdom, der hedder Rosen, det er en bakteriesygdom. Han får penicillin og har af lægen fået at vide han skal holde sig i ro, men det er han ikke ret god til.
    I dag er det blevet væsentlig køligere og efteråret banker på. Vi har renoveret vores havesø, derfor har vi lagt net over for at undgå at alle bladene falder i søen og plumrer det hele til. Det var en beretning om, hvad vi har lavet siden foråret.
    Vi glæder os til at læse om din videre færd - her går det rigtig godt - og det lyder det jo også til at det gør hos dig. Jakob læser også med - Emma og Sofie, som nu er 2 og 4 år trives godt, de kommer her i næste weekend, så er der gang i huset.
    Kærlig hilsen Ole og Susanne, vi vender tilbage en anden gang.

    SvarSlet
  3. Hej Susanne
    Jeg er glad for at hoere fra jer, det lyder som om I har haft gang i mange spaendende ting. Jeg glaeder mig til at moede den nye hund, naar jeg engang kommer hjem igen.
    I maa hilse Jakob og Emma og Sofie, naar de kommer paa besoeg.
    Kram Ditte

    SvarSlet
  4. Hej Ditte Marie.
    Nu må hun da snart...´ Vi venter med spænding på dit næste indlæg fra bjergene og Marakesch (staves det sådan?). og ikke mindst første skoledag.

    Jeg ligger med en ispose på ryggen for at tage spændingerne og 4. kiroprakterbesøg venter i morgen, men det lysner nu. Den har været lidt styg den her gang.

    Håber alt vel og ungerne ikke var for slemme den første dag.

    Vi snakkes ved.

    Kærlig hilsen
    far

    SvarSlet